Kępki żółte, inaczej zwane żółtakami – Ekspert radzi!

Objawy: żółtawe zmiany grudkowe umiejscowione najczęściej w okolicach powiek (xanthelasma), związane z odkładaniem ciał tłuszczowych w skórze. Mnogie kępki żółte określa się jako żółtakowatość (ksantomatozę).

Przyczyny: Podniesiona ilość “złego” cholesterolu we krwi lub hiperlipoproteinemia – stan zwiększonego stężenia lipidów (trójglicerydy, fosfolipidy).

Jak zapobiegać?
Istotną rolę odgrywa zbilansowana dieta i zdrowe odżywianie oraz higieniczny tryb życia i rutynowe badania kontrolne u lekarza rodzinnego z cykliczną morfologią krwi. Jest to bardzo ważne ponieważ obecność tej przypadłości to nie tylko defekt estetyczny ale również sugestia dla nas, że coś niedobrego zadziało się w naszym organizmie. Kępki żółte mogą wskazywać na takie choroby jak: miażdżycę, cukrzyce, choroby nerek lub układu pokarmowego.

Jak walczyć z problemem?
Do tej pory w przypadku problemu kępek żółtych pacjenci zdani byli jedynie na inwazyjne cięcie chirurgiczne i stosunkowo długi okres rekonwalescencji z ryzykiem powstania blizny po zaszyciu wyciętego ubytku skóry. Obecnie świat idzie do przodu a wraz z nim technologia i nowe rozwiązania. Teraz w bardzo szybki sposób można pozbyć się tych nieestetycznych zmian grudkowych przy użyciu plazmy. Plazma jest to swego rodzaju “czwarty stan skupienia”- inaczej mówiąc zjonizowany gazu, który w przyrodzie występuję w postaci błyskawicy w trakcie wyładowań elektrycznych, kiedy piorun uderza w ziemia. To właśnie taką małą “błyskawicą”- wiązkę zjonizowanego gazu deponujemy w miejscach zmian, działając z tak wysoką temperaturą, że dochodzi do odparowania lokalnie nagromadzonych lipidów i kontrolowanego oczyszczania skóry i zmiany z pozostałości ciał tłuszczowych. Jest to bardzo bezpieczna metoda oczyszczania skóry- specjalista korzysta z tak zwanej kontrolowanej ablacji (odparowania naskórka) bez ryzyka powstania blizny. W MW CLINIC pracujemy na inteligentnej technologi PLASMY IQ w pelnym znieczuleniu.

Zabieg jest szybki i bezbolesny.

Jeśli borykasz się od lat z tym przykrym problem zgłoś się do Nas. W bardzo szybki i prosty sposób pozbywamy się tych nieestetycznych przypadłości.

Serdecznie polecam
mgr Monika Więcek